PRODUŽENI BORAVAK

Produženi boravak poseban je oblik odgojno-obrazovnog rada koji se organizira izvan redovite nastave i ima svoju strukturu i područja unutar kojih se osmišljavaju aktivnosti. Područja koja su obuhvaćena aktivnostima u boravku jesu: jezično-komunikacijsko, matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko, socijalizacija, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obvezama, kulturno-umjetničko te igre, sport i rekreacija.

Organizacija vremena u produženom boravku

Vrijeme u produženom boravku dijelimo na pisanje domaće zadaće, organizirano vrijeme i slobodno vrijeme. Osim organiziranih aktivnosti učenici imaju i vrijeme za ručak. Slobodno vrijeme omogućava dodatno razvijanje socijalnih vještina među učenicima te je oblik odmora koji je učenicima svakako potreban nakon cijelog dana provedenog u školi.

U produženom boravku mogu biti učenici jednog razreda ili učenici više razreda. U našoj školi produženi boravak organiziran je kao skupina učenika više različitih razreda u koji učenici mogu doći prije i poslije redovite nastave u ukupnom trajanju od pet sunčanih sati. Prije nastave učenici mogu doći već od 6:45, a poslije nastave mogu ostati do 16:00. Većina učenika dođe u produženi boravak nakon četvrtog sata u 11:35, a ostali dođu nakon završetka nastave ovisno o školskom rasporedu.

6:45 – 7:45 Organizirano / slobodno vrijeme
11:40 – 12:25 pisanje domaće zadaće
12:30 – 13:15 ručak, slobodno vrijeme
13:25 – 14:10 pisanje domaće zadaće
14:10 – 15:00 pisanje domaće zadaće / organizirano vrijeme
15:00 – 16:00 slobodno vrijeme

 

Primjer jednog radnog dana u produženom boravku

Dan započinje pisanjem domaće zadaće, nakon toga slijedi ručak poslije kojega idemo na školsko igralište gdje igraju različite igre. Učenici su vani pola sata nakon čega se vraćaju u učionicu i krećemo svi zajedno s pisanjem domaće zadaće.

Tijekom domaće zadaće učenici samostalno rješavaju zadatke, ponekad stariji učenici pomognu mlađima, a po potrebi ih obilazim i pomažem. Na kraju svakom učeniku pregledam domaću zadaću.

Nakon pisanja domaće zadaće učenici imaju organizirane aktivnosti povezane s nastavnim sadržajima,  obilježavanjem prigodnih dana. Učeničke radove stavljamo na razredni pano koji fotografiram i fotografije objedinjujem pomoću digitalnog alata Wakelet  (omogućava organizaciju, spremanje i dijeljenje različitih vrsta sadržaja).

 

Primjer ovogodišnjih  radova učenika:

https://wakelet.com/wake/IQgWsbWXnPuDrzw-BQ4EM

https://wakelet.com/wake/f_d2QD6qkCS8rlMTP2wWY

https://wakelet.com/wake/JLTj27hZ_5SSzblMVZst7

Skip to content