PRODUŽENI BORAVAK
Produženi boravak poseban je oblik odgojno-obrazovnog rada koji se organizira izvan redovite nastave i ima svoju strukturu i područja unutar kojih se osmišljavaju aktivnosti. Područja koja su obuhvaćena aktivnostima u boravku jesu: jezično-komunikacijsko, matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko, socijalizacija, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obvezama, kulturno-umjetničko te igre, sport i rekreacija.
Organizacija vremena u produženom boravku
Vrijeme u produženom boravku dijelimo na pisanje domaće zadaće, organizirano vrijeme i slobodno vrijeme. Osim organiziranih aktivnosti učenici imaju i vrijeme za ručak. Slobodno vrijeme omogućava dodatno razvijanje socijalnih vještina među učenicima te je oblik odmora koji je učenicima svakako potreban nakon cijelog dana provedenog u školi.
U produženom boravku mogu biti učenici jednog razreda ili učenici više razreda. U našoj školi produženi boravak organiziran je kao skupina učenika više različitih razreda u koji učenici mogu doći prije i poslije redovite nastave u ukupnom trajanju od pet sunčanih sati. Prije nastave učenici mogu doći već od 6:45, a poslije nastave mogu ostati do 16:00. Većina učenika dođe u produženi boravak nakon četvrtog sata u 11:35, a ostali dođu nakon završetka nastave ovisno o školskom rasporedu.
6:45 – 7:45 | Organizirano / slobodno vrijeme |
11:40 – 12:25 | pisanje domaće zadaće |
12:30 – 13:15 | ručak, slobodno vrijeme |
13:25 – 14:10 | pisanje domaće zadaće |
14:10 – 15:00 | pisanje domaće zadaće / organizirano vrijeme |
15:00 – 16:00 | slobodno vrijeme |
Primjer jednog radnog dana u produženom boravku
Dan započinje pisanjem domaće zadaće, nakon toga slijedi ručak poslije kojega idemo na školsko igralište gdje igraju različite igre. Učenici su vani pola sata nakon čega se vraćaju u učionicu i krećemo svi zajedno s pisanjem domaće zadaće.
Tijekom domaće zadaće učenici samostalno rješavaju zadatke, ponekad stariji učenici pomognu mlađima, a po potrebi ih obilazim i pomažem. Na kraju svakom učeniku pregledam domaću zadaću.
Nakon pisanja domaće zadaće učenici imaju organizirane aktivnosti povezane s nastavnim sadržajima, obilježavanjem prigodnih dana. Učeničke radove stavljamo na razredni pano koji fotografiram i fotografije objedinjujem pomoću digitalnog alata Wakelet (omogućava organizaciju, spremanje i dijeljenje različitih vrsta sadržaja).
Primjer ovogodišnjih radova učenika:
https://wakelet.com/wake/IQgWsbWXnPuDrzw-BQ4EM